GWARANCJA I ZWROTY
INFORMACJA O GWARANCJACH:
-
Wszystkie produkty oferowane przez sprzedawcę posiadają gwarancję obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Okres gwarancji dla produktów wynosi 12 miesięcy i jest liczony od dnia dostarczenia produktu do klienta.
-
Dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest dowód zakupu.
-
Gwarancja nie wyłącza uprawnień konsumenta wynikających z rękojmi za wady fizyczne i prawne produktu, określone w Kodeksie cywilnym.
INFORMACJE O REKLAMACJI Z TYTUŁU RĘKOJMI:
-
Podstawa i zakres odpowiedzialności sprzedawcy wobec klienta będącego konsumentem z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
-
Zawiadomienia o wadach dotyczących produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: aratohandmade@gmail.com lub pisemnie na adres: ul. Obywatelska 5/73, 02-409 Warszawa.
-
W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez sprzedawcę.
-
Dla oceny wad fizycznych produktu, należy go dostarczyć na adres: ul. Obywatelska 5/73, 02-409 Warszawa.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
-
W przypadku reklamacji klienta będącego konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem. W związku z uzasadnioną reklamacją klienta będącego konsumentem, sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy i wymiany produktu na wolny od wad.
-
Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROT):
-
Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego rozdziału, klient będący jednocześnie konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy (wzór poniżej).
-
W razie odstąpienia od umowy, umowa sprzedaży jest uważana za niezawartą, a konsument ma obowiązek zwrócić produkt sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.
-
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: ul. Obywatelska 5/73, 02-409 Warszawa.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktów konsument powinien obchodzić się z produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
-
Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, sprzedawca dokona zwrotu wartości produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego rozdziału, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
-
Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę, to sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
-
Jeżeli sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument odstępujący od umowy sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego rozdziału, ponosi jedynie koszty odesłania produktu do sprzedawcy.
-
Termin czternastodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym objął produkt w posiadanie, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadku umowy sprzedaży:
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
-
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
-
w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
-
data pisma oraz dane sprzedawcy,
-
Ja niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy …….
-
data zawarcia umowy lub odbioru produktu
-
imię i nazwisko konsumenta, adres konsumenta, podpis konsumenta (w przypadku listu tradycyjnego).